Školní rok 2011-2012

 

Smíšená třída s dětmi od 3 do 7 let

Pracujeme s dětmi individuálně i frontálně se zvláštním důrazem na práci ve  skupinách.

Individuálně se věnujeme starším dětem (příprava na vstup do ZŠ). Individuální plány pro odročené děti.

Dětem se snažíme pomoci k samostatnosti v sebeobsluze, jídle i hygieně.

 

Jak s dětmi pracujeme:

  • Každé dítě má svou vlastní složku, do které ukládáme 1x za měsíc kresbu postavy, vybrané grafomotorické cvičení a občasné pracovní listy ukazující pokrok dítěte.
  • Dále vedeme každému dítěti diagnostiku jeho pokroků ve vývoji, podle RVP.
  • Máme zavedený sešit k pozorování dětí, jejich dílčích pokroků a úspěchů. (tyto informace jsou pro potřebu učitelek dítěte a nejsou předávány třetím osobám)
  • Grafomotorické cvičení provádíme 1x týdně, skupinově v kroužku a následně individuálně s pracovním listem.
  • Logopedické chvilky zařazujeme minimálně 1x za týden. Formou básní, říkanek nebo procvičování mluvidel. Neprovádíme nápravu řeči!
  • Důraz klademe i na hudební přípravu dětí, učíme se 1 píseň za týden - vyhovující tématu, ale také pravidelně opakujeme písně již naučené. Většina dětí tak má celkem velký repertoár písní. Před samotným zpěvem zařazujeme rozezpívání. Děti zkoušejí písně doprovázet Orfovými nástroji.
  • Další podstatnou částí výuky je výtvarné tvoření - min. 1x týdně. Děti se seznamují s novými  výtvarnými technikami, vše zkouší samostaně, ale pod dohledem.
  • Cvičení a pohybové aktivity zařazujeme denně. Zaměřujeme se na zdravotní cviky pro správné držení těla. Hlavní cvičení probíhá v pondělí.
  • Nejméně jedenkrát týdně čteme dětem pohádku z knihy v kroužku. Četba před spinkáním probíhá střídavě s poslechem pohádek na CD (děti poslouchají CD během celé doby odpočinku)
  • Rozvíjení poznání zařazujeme do ranního kruhu, ve kterém máme svůj rituál - společné pozdravení a připravení tabulky na spinkání. Dále následuje společný rozbor tématu, daného cíle, či aktuální situace, popřípadě opakování s hvězdičkou (odměna za správnou odpověď). V pátek provádíme hodnocení smajlíky - děti k jednotlivým činnostem zvedají veselého nebo smutného smajlíka - učí se vyjádřit svůj názor a hodnotit činnost.
  • Během dne pravidelně zařazujeme poučení dětí o bezpečnosti při pobytu ve třídě, umývárně, na zahradě, vycházce, cestě autobusem, práci s nůžkami, hrou s Polikarpovou stavebnicí a jiné.